W ostatnim czasie wiele przedsiębiorstw zadaje sobie pytanie – jak skutecznie reagować na absencje pracowników? To temat szczególnie ważny w okresie wakacyjnym i świątecznym, kiedy wzrasta liczba osób na urlopach - opowiada Katarzyna Łukasiak, Team Leader w LeasingTeam Professional .

 

W obliczu braków kadrowych organizacje mają do wyboru trzy rozwiązania:
- poszukiwanie pracowników tymczasowych na własną rękę,
- organizacja zastępstwa w ramach już zatrudnionej kadry,
- skorzystanie z pomocy agencji zatrudnienia (outsourcing pracowniczy lub praca tymczasowa).

 

Każde z tych rozwiązań wiąże się z określonymi obowiązkami po stronie pracodawcy. W tym tekście chciałabym skupić się na ostatnim rozwiązaniu, czyli współpracy z agencją zatrudnienia. W mojej ocenie jest to najkorzystniejsza i najszybsza forma zapewnienia zastępstw pracowniczych, gdyż większość obowiązków przejmuje usługodawca.

 

>> Wyślij zapytanie ofertowe. Nasi eksperci odpowiedzą na Twoje pytania

 

Poszukiwanie pracowników z odpowiednimi umiejętnościami, dostępnych „od już” oraz gotowych do podjęcia pracy tylko na zastępstwo nie jest proste, szczególnie obecnie, gdy niemal w każdym sektorze brakuje rąk do pracy. Dlatego idealnym rozwiązaniem jest outsourcing pracowniczy, który pozwala na obniżenie kosztów i czasu pracy oraz sprawne zarządzanie przedsiębiorstwem. Profesjonalna agencja jest w stanie zaproponować kandydatów na zastępstwo nawet w 2 dni robocze, dzięki czemu klient unika strat z tytułu przesuwania pracownika stałego na stanowisko, które nie odpowiada jego wiedzy czy wynagrodzeniu. Pracodawca odciąża też wewnętrzny dział HR, który musiałby nagle poszukiwać dodatkowego pracownika kosztem obecnie realizowanych projektów.

 

Rekrutowanie pracowników jest nieodzowną częścią działalności każdego przedsiębiorstwa, jednak z reguły nie stanowi jego core biznesu. Ten przypisywany jest właśnie agencjom zatrudnienia jako specjalistom w tym zakresie. Powierzenie zadania profesjonalnej firmie dysponującej doświadczeniem i kompetentnymi konsultantami, którzy we właściwy sposób są w stanie dotrzeć do odpowiednich kandydatów, dzięki własnej bazie kontaktów, a przede wszystkim relacjom z kandydatami z danej branży (np. pracującymi dla konkurencji klienta) – to wymierna oszczędność czasu i pieniędzy dla każdego klienta.

 

Owa baza kandydatów i doświadczenie w realizacji usługi zastępstw pracowniczych to dwie ważne kwestie, które warto zweryfikować, wybierając agencję do współpracy. W strukturach LeasingTeam Professional posiadamy dedykowany zespół, który w ramach usługi Talent on Demand organizuje klientom zastępstwa pracownicze. W posiadanej przez nas bazie kandydatów mamy osoby, z którymi utrzymujemy regularny kontakt. Są to pracownicy podejmujący dorywczą pracę, ale też tacy, którzy w razie zapotrzebowania po zastępstwie mogą na stałe zasilić struktury wewnętrzne klienta, dzięki czemu nie ma potrzeby wdrażania kolejnej osoby.

 

Przykładowo, jeden z naszych klientów z branży finansowej w bardzo szybki czasie potrzebował zastępstwa na recepcję, gdyż obecny pracownik nagle poszedł na zwolnienie. Dzięki naszej szerokiej bazie kandydatów, klient już następnego dnia roboczego dysponował pracownikiem, który posiadał doświadczenie na analogicznym stanowisku. Klient nie musiał przeprowadzać procesu rekrutacyjnego, dzwonić, wystawiać ogłoszenia o pracę, itp. Wszystko „załatwił” w 10 minutowej rozmowie z konsultantem LeasingTeam Professional. Dodatkowo, korzystając z outsourcingu pracowniczego, pracodawca może dostosować liczbę pracowników do swoich bieżących potrzeb bez nawiązywania stosunku pracy z osobami świadczącymi pracę. Optymalizuje więc pracę nie tylko działu HR, ale też kadr i płac.

 

>> Wyślij zapytanie ofertowe. Nasi eksperci odpowiedzą na Twoje pytania

 

Chcąc dać Państwu możliwość przetestowania naszej usługi TALENT ON DEMAND - skuteczna organizacja zastępstw pracowniczych, przygotowaliśmy korzystną propozycję. Każdy klient, który podpisze z nami zamówienie na min. trzy dni zastępstwa, otrzyma pierwszy dzień gratis. Propozycja dotyczy zastępstw recepcyjnych. Chcemy rozpowszechnić wśród firm w Polsce taką formę współpracy, gdyż jesteśmy przekonani, że jest to najkorzystniejsze rozwiązanie zarówno pod kątem finansowym, jak i czasowym.